Cena poroty za přínos folku aneb folkový underground

24.04.2018 00:00

Tak jsem se byl po delší odmlce podívat na Portu ve Vlásenici na Vysočině. Sám bych tam už asi nejel, ale když se přidal folkový nadšenec a můj dvorní fotograf Luboš s kámoškou i má žena, vyrazili jsme na výlet.Původně jsme chtěli jen projet s tím, že odehraju a pojedem někam dál. Asi do Telče, jak jsme asi třikrát, při každém následujícím setkání, tvrdili Pavlovi Pokornému...Ve Vlásenici stejně vždycky vyhraje nějaké tramp-country padedé :-), tak proč se tu zdržovat, že...

Potkali jsme ale místního človíčka, který nám poradil „typ na výlet“ a tak jsme místo odjezdu do Telče podle jeho rad procházeli tou nádhernou krajinou, zúčastnili se výstavy obrovských kamenných artefaktů-poleželi si třeba na kamenné, sluníčkem krásně vyhřáté pohovce- a nějak se nám ani nechtělo odjet.Což bylo štěstí, protože-jak jsme po návratu do sálu zjistili - jsem u poroty svým vystoupením rozvířil debatu o folkovém undergroundu a nakonec dostal Cenu poroty za přínos folku :-) Což mě docela pobavilo /a mnohé skalní folkaře pohoršilo /, ale -a proč bych to nepřiznal - měl jsem z toho radost...

Nevím, jestli jsme někde překročili bludný kořen, ale nemohli jsme se večer z té Vlásenice dostat.Než jsem si vzpomněl, že ve Vlásenici je vlastně jen jedna silnice-tam a zase zpět-projeli jsme si při nádherném západu slunce slušný počet nikam nevedoucích lesních pěšin :-)

Portu zaslouženě vyhrálo duo Alfík&KruppEssen z Prahy, kde prim hrál úžasný klávesista. Znovu se mi tak potvrdilo, že nejsilnější stránkou kapel-počítáno už od duetů-jsou spoluhráči.Ti kvalitní dokážou i z průměrné autorské písně udělat píseň, která vyhrává soutěže.Znám podobné příklady všude kolem -včetně sebe- ale protože se nechci žádného z mých „velmi hrdých“ autorských kamarádů dotknout, toto téma nenápadně opustím...:-)

Vlásenická Porta je bravurně připravená a já jako organizátor folkových akcí velmi dobře vím, že to není jen tak. Tímto tedy před organizátorem Čombem hluboce smekám...

Letošní Porta na Vysočině mě potěšila.

Hlavně tím,že jsem potkal pár starých přátel /Luboš Hrdlička, Pavlík Pokorný, a třeba spolužák ze střední dechař Petr Bača, kterého jsem léta neviděl..atd./ což v mých letech už není tak úplně samozřejmé :-). Také tím, že se snad zablesklo na lepší časy výhrou Porty Vlásenice necountry duem... a vlastně i mým oceněním..a znovu jsem uvědomil, jak je na Vysočině krásně! Kde domov můj...

Takže FOLK ON!!...a kdo ví, třeba příští rok zase někde na Portě ahooooj!

Váš Aladin